Śruby, nakrętki i akcesoria do felg
Zużyte śruby do felg

Dlaczego nie można odkręcić śrub lub nakrętek ?

Dbasz o koła, zawsze dokręcasz je zalecaną siłą kluczem dynamometrycznym. Robisz wszystko jak należy. A mimo to przy kolejnej z rzędu przekładce kół nie możesz odkręcić śrub lub nakrętek. Dlaczego ?

Osprzęt do felg wytrzymuje kilkukrotny montaż, ale nie jest wieczny. Śruby, nakrętki i szpilki zużywają się. Gwint ściera się przy każdym montażu i demontażu kół. Dodatkowo cała szpilka lub śruba rozciąga się - na części jej długości zmienia się skok gwintu. W pewnym momencie deformacja jest na tyle duża, że gwint zakleszcza się i nie jest możliwe jego poluzowanie. Przykładanie do klucza coraz większej siły nic nie da. Śruba lub szpilka zamiast poluzować się ulegnie ukręceniu.

Jak uniknąć takich sytuacji ? Co parę lat należy wymienić śruby lub nakrętki. Przy każdej wymianie kół należy też ocenić stan szpilek. Ograniczona trwałość dotyczy wszystkich osprzętów, także OEM (z oryginalnego, fabrycznego wyposażenia).